Неділя, 19 Травня

Вчені планують створити біокомп’ютери з використанням міні-мозків, що працюють від клітин людського мозку. У новій статті, опублікованій в Frontiers in Science, йдеться про те, що метою є створення нового мультидисциплінарного поля під назвою «органоїдний інтелект» або OI. На даний момент вчені працюють над використанням вирощених у лабораторії мінімозків, щоб спробувати створити суперефективні біокомп’ютери.

Новий термін має на меті створити сферу як «форму справжнього біологічного обчислення, яка використовує органоїди мозку з використанням наукових і біоінженерних досягнень етично відповідальним чином», пояснює документ. Ці нові біокомп’ютери складаються з вирощених у лабораторії мінімозків, які, по суті, є невеликими тривимірними об’єктами, що складаються зі стовбурових клітин.

Клітини створені так, щоб імітувати форму мозку, а також здатність мозку до навчання. Вчені сподіваються, що ці біокомп’ютери можуть стати величезним стрибком у комп’ютерній потужності. Це тому, що кремнієві комп’ютери чудово володіють цифрами. Але сам мозок набагато ефективніший у навчанні. Сподіваюся, біокомп’ютери, які використовують вирощені в лабораторії мінімозки, можуть вивести цю сферу в центр уваги.

Міні-мозки вирощують у лабораторіях, а потім використовують для створення біокомп’ютерів. Джерело зображення: pogonici/Adobe

Вчені вже навчили ці мінімозкові біокомп’ютери робити низку різних речей. Наприклад, ми вже бачили, як клітини мозку в тарілці вчаться грати в понг, демонструючи, наскільки швидше ці біокомп’ютери можуть навчатися порівняно з традиційними комп’ютерами та штучним інтелектом. Наприкінці минулого року ми також бачили, як вчені поєднували вирощені в лабораторії мінімозки з мозком живого щура в хитромудрому експерименті.

Ці переміщення в межах поля жодним чином не пов’язані між собою, оскільки вони показують загальну здатність цих мінімозків обчислювати та навчатися швидше, ніж традиційні комп’ютерні системи. Звичайно, розширення їх за межі їхніх поточних можливостей є ще одним фактором, який дослідники повинні будуть взяти до уваги. Тим часом, однак, ці вирощені в лабораторії мінімозки показали виняткові перспективи.

Сфера органоїдного інтелекту, можливо, тільки почала пробивати лід, але наразі вона демонструє кілька захоплюючих пропозицій, які, якщо їх розширити та вдосконалити, можуть допомогти вивести обчислення на абсолютно новий рівень.