Понеділок, 1 Липня

За останні кілька років штучний інтелект все активніше та активніше проникає у багато сфер життя людини. Вчені вважають, що незабаром велика ймовірність його переваги над людською расою, а то й зовсім шанс повного її винищення. Побоювання, що людство може бути знищене, не є безпідставним. На це вже є безліч причин, які варто розібрати.

Якщо говорити про вимирання, то, безумовно, наша планета вже стикалася з цим явищем неодноразово за багатий період свого існування. Наприклад, близько 250 мільйонів років тому сталося наймасштабніше вимирання біологічних видів Землі – масове пермське вимирання. Близько 90% живих організмів перестало існувати, а на відновлення біосфери пішли мільйони років.

Однак варто розуміти, що всі вимирання, які відбувалися на Землі були, якщо можна так сказати, природним явищем, частиною еволюції нашої планети та Сонячної системи загалом. Могутні сили природи та стихії не підвладні людині, чого не можна сказати про штучний інтелект.

Насправді людство зіткнулося з величезною проблемою. Велике і прогресивне майбутнє, до якого ми всі так прагнули, може стати причиною нашого зникнення. Своїми руками колись люди створили ядерну та біологічну зброю, спроектували заводи, які забруднюють планету щодня, а тепер винайшли штучний інтелект, який впроваджується у наші будні та вже витісняє багато професій.

У нещодавно опублікованій статті в журналі Acta Astronautica, який висвітлює науково-популярні роботи у сфері космічних досліджень, порушується тема розвитку суперінтелекту.

Статтю написано Майклом Гарреттом, шотландським астрономом, який є директором центру астрофізики та дослідником у Манчестерському університеті. Гарретт торкається теми важливості регулювання та контролю штучного інтелекту, щоб він не став загрозою для нашої цивілізації.

За словами Гарретта, активний розвиток штучного інтелекту може перешкодити технологічному розвитку та прогресу цивілізації та зробить людство вразливим. Гарретт шляхом складних обчислень довів, що якщо ця проблема не буде вчасно вирішена, розвинений штучний суперінтелект може привести суспільство до загибелі протягом 200 років.

Шотландський дослідник не єдиний, хто говорить про небезпеку штучного інтелекту. У 2022 році група вчених NASA заявила, що життя в тому вигляді, в якому ми її знаємо, може бути знищене, а темп нашого прогресу може нас і погубити.

На жаль, людство схильне до саморуйнування. Часті військові конфлікти, зловживання природними ресурсами та їхнє виснаження, активна біологічна зброя, а тепер і штучний інтелект — це лише збільшує ризики вимирання.

Чекати на повний розвиток штучного інтелекту буде великою помилкою людей. Безумовно, ми не можемо повернути час, та й людство навряд чи відмовиться від штучного інтелекту. Але в наших силах контролювати його поширення та вплив на наше життя.