Субота, 21 Вересня

Вчені, які вивчають біологію тихоходок, з’ясували важливі подробиці того, як крихітна водна істота може виживати в найсуворіших умовах. Відкриття стосується нового механізму, що включається при зневодненні та захищає клітини від загибелі.

Мікроскопічні тихоходи, відомі також як водяні ведмеді, славляться своєю витривалістю в різних екстремальних умовах. Відомо, що вони впадають у спеціальний стан, щоб вижити при киплячих та низьких температурах та нищівному тиску на дні океану. Дослідження навіть показали, що вони переживуть аварійну посадку на Місяць і можливо навіть доживуть до смерті нашого Сонця.

Життя без води – лише одна з навичок в арсеналі тихоходок, і вчені з японського Університету Токіо отримали нове розуміння біологічного процесу, що лежить у його основі. Команда досліджувала цитоплазматичні теплорозчинні білки (CAHS), які, як показали недавні дослідження, активізуються у них при зневодненні.

При подальшому вивченні команда виявила, що у зневоднених клітинах істоти білки збираються разом та утворюють гелеподібні мережі захисних філаментів, які допомагають клітинам зберігати свою форму у міру висихання води. А коли процес повернули назад, філаменти повільно відступили, щоб не викликати механічної напруги у клітці.