Понеділок, 23 Вересня

Створення радіопристрою з надмалою потужністю завжди вважалося неможливим, оскільки для генерування енергії він покладався б на вічний рух. Це тому, що другий закон термодинаміки, один із основних законів фізики, в який вірять вчені, стверджує, що такі машини неможливі. Але тепер групі вчених, можливо, вдалося зробити саме це, не порушуючи другий закон.

Відповідно до допису інженерів Джошуа Р. Сміта та Зеріни Капетанович на The Conversation, створення радіопристрою з надмалою потужністю не вимагало від них порушення законів фізики. Натомість це вимагало від них іншого погляду на проблему.

Зазвичай для найпростішої форми радіо потрібен перемикач, який подає живлене джерело сигналу. Однак у своєму дослідженні вони показали, що для його живлення можна використовувати випадковий тепловий шум. Це стало можливим завдяки збереженню електронів в окремому резисторі при кімнатній температурі. Інші електрони в антені потім зберігалися при іншій температурі, що дозволяло радіо з ультрамалою потужністю працювати.

Ці різні температури дозволяють теплішим електронам створювати шум під час взаємодії з холоднішими, що створює невелику кількість енергії, необхідної для роботи радіопристрою наднизької потужності, створеного інженерами. У статті, опублікованій у Proceedings of the National Academy of Sciences, вони описують пристрій і процес, який для нього використовується. Грунтуючись на цих нотатках, дослідники кажуть, що резистор не потребував енергії, але антена споживала близько двох ват, щоб підтримувати охолодження.

Надзвичайно малопотужний радіопристрій працює подібно до того, що інженери називають пристроєм зворотного розсіювання, який робить щось подібне, але більш складним способом.

Це інтригуюча ідея, і, виходячи з окреслених у звіті, дослідники не порушили жодних законів фізики, щоб змусити її працювати. Однак працювати в рамках законів фізики завжди було складно, і деякі фізики навіть вважають, що цих законів фізики насправді не існує, і що нам краще не брати їх до уваги в більшості випадків.