Субота, 4 Травня

Форми кисню, створені живими організмами, можна знайти в космосі навколо нашої планети, показало нове дослідження, яке натякає на потенційний новий метод відстеження життя на інших придатних для життя планетах нашої галактики, Чумацького Шляху.

Нове відкриття було зроблено Стратосферною обсерваторією інфрачервоної астрономії NASA (SOFIA), яка вже припинила роботу, — літаючим телескопом, встановленим на адаптованому Boeing 747. Нещодавно опубліковане дослідження описує, як дослідники використовували телескоп, який чутливий до інфрачервоних хвиль, що несуть тепло. світло, щоб виявити так званий важкий атомарний кисень у верхніх шарах земної атмосфери , мезосфері та нижній термосфері.

Важкий кисень — це форма кисню, яка містить 10 нейтронів у своєму ядрі, порівняно з вісьмома, які спостерігаються в найпоширенішій формі кисню, присутній у повітрі навколо нашої планети. Високі концентрації важкого кисню можна знайти поблизу поверхні Землі, оскільки цей атомний зразок зазвичай виробляється фотосинтезуючими організмами, як і звичайний кисень.

«Це відстежує біологічну активність — це добре доведено», — сказав у заяві Гельмут Віземейєр, вчений з Інституту радіоастрономії Макса Планка в Німеччині та провідний автор нового дослідження. «Поки що вважалося, що висота, на яку поширюється цей ознака, становить 60 кілометрів — отже, ледве нижня частина мезосфери».

Форми кисню, створені живими організмами, були виявлені на висоті понад 100 миль над нашою планетою. (Кредит зображення: PxHere)

Однак, згідно з новим дослідженням, SOFIA змогла виявити важкий кисень на висоті до 120 миль (200 км) над нашою планетою в концентраціях, які вказують на земне походження. Важкий кисень також може надходити від сонячного вітру , потоку частинок, що постійно виходять з атмосфери Сонця . Однак вважається, що концентрації важкого сонячного кисню набагато нижчі.

«Питання полягало в тому, чи досягає він більшої висоти? І якщо досягає, оскільки там немає живих організмів, єдиним способом досягти більшої висоти буде ефективне вертикальне змішування [повітря в атмосфері Землі]», — сказав Віземейер.

Отримані дані можуть мати потенційні наслідки для розробки нових методів виявлення маркерів життя навколо екзопланет, планет, що обертаються навколо інших зірок, ніж наше Сонце.

«Ідея полягає в тому, щоб спочатку зрозуміти, що відбувається перед вашими власними дверима, перш ніж йти до глибших досліджень деінде», — сказав Віземейєр.

Наявність «зробленого на Землі» важкого кисню так високо над планетою також свідчить про те, що повітря повинно змішуватися з великою ефективністю в шарах атмосфери, що дослідники хочуть вивчити далі, щоб краще зрозуміти систему Землі. Відкриття також може мати наслідки для дослідження зміни клімату, додав Віземейєр.

Дослідники залишаються відкритими до інших можливих пояснень важкого кисню так високо над планетою, але якщо відкриття підтвердиться, це означатиме, що біологічний вплив Землі поширюється набагато далі в космос, ніж вчені вважали раніше.