Неділя, 22 Вересня

Науково-технічний прогрес продовжує рухати людство вперед. Оскільки за останні двісті років людство зайшло так далеко, може бути спокусливо думати, що ми починаємо згасати, але це може бути не так. Вчені виявили понад 150 нових генів, що розвиваються в організмі людини, які можуть вказувати на майбутнє еволюції людства.

Еволюцією керує одна головна річ – речі в генетиці чогось. Ці зміни або збої надають нову інформацію, яка потім успадковується майбутніми поколіннями, дозволяючи цим генам рости та дозрівати ще більше. У людей цей процес ніколи не протікає абсолютно бездоганно, тому деякі випадкові зміни ДНК між поколіннями можуть забезпечити своєрідну перевагу.

Випадкові видалення, дублювання певних генів і навіть вставки або трансформації можуть відігравати певну роль в еволюції генів у людини, але здебільшого зміни не дуже помітні для генетичного складу виду в цілому. Ці зміни та їхній загальний ефект давно були в центрі уваги генетиків, які намагалися побачити, як люди можуть розвиватися далі.

Джерело зображення: vchalup / Adobe

Можливо, одним із найбільших ключів до розуміння еволюції людини є невеликі послідовності ДНК, відомі як «відкриті рамки зчитування» або ORF. Ці послідовності настільки малі, що багато хто навіть не вважає їх справжніми генами. І, оскільки вони такі крихітні, їх теж важко належним чином вивчити. Але це не означає, що вони не можуть розповісти нам більше про те, як гени еволюціонують у людини.

Насправді Ніколаос Вакірліс, дослідник з Дослідницького центру біомедичних наук імені Олександра Флемінга в Афінах, стверджує, що ці маленькі гени є ключовими для глибшого вивчення, і що ігнорування їх, як це було в минулому, не давало нам побачити, що ці маленькі послідовності еволюціонують у власні гени, можливо, навіть розвинувшись у нові гени в генетичному коді людини.

Це інтригуюча ідея, пошук наступного рівня еволюції для людства та вивчення ORF може дати нам більше розуміння того, як гени еволюціонують у людини. Навіть якщо вони цього не зроблять, можливість дізнатися більше про те, як самі гени змінюються та еволюціонують, надзвичайно допоможе цій галузі, особливо тому, що ми продовжуємо створювати генетично модифікованих тварин для різних цілей.

І завдяки цим досягненням вчені навіть зможуть використовувати генетику для лікування хвороб та інвалідності.