Субота, 21 Вересня

Дослідники знайшли величезні бактерії у формі білих ниток у болоті Гваделупи — це французька заморська територія, розташована на островах у південній частині Карибського моря. Це перша бактерія, яку видно неозброєним оком: тонкі білі нитки досягають у довжину близько одного сантиметра.

Відкриття стало несподіванкою, тому що, згідно з моделями клітинного метаболізму, бактерії просто не повинні зростати до таких розмірів. Раніше вчені припускали, що верхня межа можливого розміру приблизно в 50 разів менша, ніж у нового виду.

Це все одно, що людина була б зростом з гору Еверест.

Жан-Марі Волланд

Thiomargarita magnifica містить у три рази більше генів, ніж більшість інших бактерій. Крім того, вона має дуже незвичайну структуру: як правило, у бактерій ДНК вільно «плаває» усередині клітини, але у неї ДНК пов’язаний із внутрішніми мембранами.

Тепер дослідники мають з’ясувати, як бактерії еволюціонували до таких великих розмірів. Ймовірно, таким чином вони пристосувалися захищатися від хижаків, ставши просто в сотні або навіть тисячі разів більшими за своїх природних ворогів.

Science

Однак, володіння великими розмірами несе і свої мінуси. Наприклад, Thiomargarita magnifica втратила деякі ключові переваги бактерій, у тому числі унікальну здатність переміщатися і колонізувати нові ніші. Залишивши мікроскопічний світ, ці бактерії змінили спосіб взаємодії з довкіллям.