Неділя, 22 Вересня

Експеримент CERN на Великому адронному коллайдері Beauty (LHCb) є найкращим у світі експериментом у фізиці смаку кварків. І тепер, вперше в історії, будь-хто може отримати доступ і завантажити дані з експерименту Large Hadron Collider Beauty через портал відкритих даних CERN, дозволяючи будь-кому у світі проводити дослідження.

Експеримент Large Hadron Collider beauty (LHCb) у CERN намагається дослідити фундаментальну фізику. В основному він досліджує відмінності між матерією та антиматерією шляхом вивчення типу частинок, які називаються «кварками краси» або «b-кварками».

Хоча раніше дослідники могли отримати доступ до всіх наукових результатів колаборації LHCb через документи відкритого доступу, Великий адронний колайдер (LHC) офіційно оприлюднив дані експерименту для громадськості. Таким чином, тепер кожен може отримати доступ і завантажити дані через портал відкритих даних CERN.

«Дані, зібрані в LHCb, є унікальною спадщиною для людства, особливо тому, що жоден інший експеримент не охоплює регіон, на який дивиться LHCb», — сказав у заяві керівник проекту відкритих даних LHCb Себастьян Нойберт. «Це було отримано завдяки величезній міжнародній співпраці, яка фінансувалася громадськістю. Тому дані належать суспільству».

За даними LHC, оприлюднені дані становлять близько 20 відсотків набору даних, зібраних експериментом LHCb у 2011 і 2012 роках під час першого запуску LHC. Він містить «200 терабайт, що містять інформацію, отриману від протон-протонних зіткнень, відфільтрованих і записаних за допомогою детектора».

Публікація LHC даних експерименту LHCb відкриває двері для будь-кого, хто може проводити дослідження з використанням даних або для довідкових цілей. Насправді, згідно з даними LHC, дані з прогонів 1 і 2 вже були використані для більш ніж 600 наукових публікацій.

«Дані призначені для використання професійними вченими, і для їх інтерпретації потрібні певні знання фізики елементарних частинок, але кожен може спробувати», — пояснює Нойберт. «Було б чудово, якби дані надихнули на нові напрямки досліджень і використовувалися дослідниками в інших галузях, таких як наука про дані та штучний інтелект. Ми хочемо почути від користувачів даних, що вони знайшли».