Субота, 21 Вересня

Міжнародна дослідницька група оголосила про відкриття двох планет типу “супер-Земля”, що обертаються навколо LP 890-9, невеликого червоного карлика, розташованого на відстані близько 100 світлових років від Землі.

Внутрішня планета системи, названа LP 890-9b, приблизно на 30% більше Землі і здійснює оберт навколо зірки всього за 2,7 дня. Ця перша планета спочатку була ідентифікована як можливий кандидат у планети супутником NASA TESS.

“TESS шукає екзопланети за допомогою транзитного методу, спостерігаючи за яскравістю тисяч зірок одночасно, у пошуках невеликих потьмянінь, які можуть бути викликані планетами, що проходять перед своїми зірками”, – пояснює Летиція Дельрез, постдокторант Льєжського університету та провідний автор статті. “Однак для підтвердження планетарної природи виявлених кандидатів та уточнення їх розмірів та орбітальних властивостей часто потрібне подальше спостереження за допомогою наземних телескопів”.

Телескопи проекту SPECULOOS, встановлені в Паранальській обсерваторії ESO в Чилі та на острові Тенеріфе, оптимізовані для високоточного спостереження такого типу зірок завдяки камерам, які дуже чутливі в ближньому інфрачервоному діапазоні.

Спостереження LP 890-9, проведені SPECULOOS, виявилися плідними, оскільки вони не лише підтвердили наявність першої планети, а й відіграли вирішальну роль у виявленні другої, раніше невідомої планети. Ця друга планета, LP 890-9c, за розміром схожа на першу (приблизно на 40% більше за Землю), але має більш тривалий орбітальний період – близько 8,5 днів. Цей орбітальний період, пізніше підтверджений приладом MuSCAT3 на Гаваях, поміщає планету в так звану “населену зону”.

Наступним кроком буде вивчення атмосфери цієї планети, наприклад, за допомогою “Вебба”, для якого LP 890-9c є другою за важливістю ціллю серед відомих на сьогоднішній день потенційно придатних для проживання планет земного типу.