Понеділок, 20 Травня

Далеко в глибинах Чумацького Шляху лежать дві маленькі тьмяні зірки, які знаходяться на завершальній стадії свого життя. Білі карлики WDJ2147-4035 і WDJ1922+0233, яким понад 10 мільярдів років, є одними з найстаріших зірок у нашій галактиці, і нещодавно астрономи виявили щось особливе, що обертається навколо них: залишки планет, що робить цю одну з найдавніших відомих скелястих планет. системи.

Астрономи використали дані GAIA, Dark Energy Survey та інструменту X-Shooter Європейської південної обсерваторії, щоб придивитися до цієї системи. Вони ідентифікували уламки орбітальних планетезималей , які являють собою кулі пилу та каміння, які утворюються під час формування планет. Дослідники використовували спектроскопію, щоб розглянути світло, що виходить від двох білих карликів, і розбити його на різні довжини хвилі, що може показати, з яких матеріалів складаються зірки та навколишня речовина.

Одна із зірок дуже червона, показуючи присутність натрію, літію, калію та, можливо, вуглецю. Інша зірка надзвичайно блакитна, що спричинено її гелієвою та водневою атмосферою. Уламки навколо цих зірок містять металеві елементи, які припускають, що вони походять від планетних тіл.

«Ці забруднені металом зірки показують, що Земля не унікальна, існують інші планетні системи з планетними тілами, схожими на Землю», — сказала провідний автор дослідження Еббігейл Елмс з Університету Ворвіка . «97% усіх зірок стануть білими карликами, і вони настільки всюдисущі у Всесвіті, що їх дуже важливо зрозуміти, особливо ці надзвичайно круті. Утворені з найстаріших зірок нашої галактики, холодні білі карлики надають інформацію про формування та еволюцію планетних систем навколо найстаріших зірок Чумацького Шляху».

Вивчення давніх планетних систем, подібних до цієї, може допомогти астрономам зрозуміти, як розвивалася галактика, оскільки металеві елементи з часом стають більш поширеними, оскільки вони створюються під час життєвого циклу зірок.

«Ми знаходимо найдавніші залишки зірок у Чумацькому Шляху, які забруднені колись схожими на Землю планетами», — сказав Елмс. «Дивно думати, що це сталося в масштабі 10 мільярдів років, і що ці планети вимерли задовго до того, як Земля була сформована».

Дослідження опубліковано в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.