Субота, 4 Травня

Згідно з повідомленнями іспанської газети El País, дослідники знайшли спосіб прискорити, уповільнити та навіть повернути квантовий час, використовуючи переваги незвичайних властивостей квантового світу певним чином. Це величезний прорив, який дослідники детально описали в серії з шести нових статей, представлених у Advancing Physics.

Документи були спочатку опубліковані в 2018 році, і в них докладно описано, як дослідники змогли перемотати час назад до попередньої сцени, а також навіть пропустити кілька сцен вперед. Можливість повернути назад і навіть контролювати квантовий час є величезним кроком вперед, особливо тому, що ми спостерігаємо все більше переходів до квантових симуляторів.

Сфера квантової фізики, безсумнівно, складна, і аналогові квантові комп’ютери демонструють такі перспективи у розв’язанні складних проблем, тому цілком доречно, що дослідження контролю та реверсування квантового часу виявляться настільки плідними. Дослідники кажуть, що контроль над квантовим світом, який вони можуть отримати, дуже схожий на керування фільмом.

Джерело зображення: Александр Бочкала / Adobe

Ви можете пропустити кілька сцен вперед або навіть використовувати пульт дистанційного керування, щоб перемотати назад і відтворити певні сцени в квантовій системі. На жаль, за словами дослідників, розширення техніки було б майже неможливим. Значна частина часу, необхідного для завершення процесу та повернення квантового часу, значною мірою залежатиме від кількості даних, які зберігаються у квантовому світі на той момент.

Крім того, система зможе повертатися лише до стану даної частинки, що ускладнює перевернути квантовий час для всієї системи одночасно. Таким чином, можливість повернути квантовий час назад не буде легко масштабовано, скажімо, для контролю над старінням людей, оскільки люди складаються з величезної кількості інформації. Можливо, знадобляться мільйони років, щоб повернути час у зворотному напрямку всього за секунду.

Тим не менш, це відкриття є примітним для царства квантової фізики, оскільки воно може призвести до додаткових досліджень. Ми вже бачили деякі експерименти, які дозволили вченим повернути час назад, тож, можливо, це можна поєднати з тим, щоб ще глибше дослідити можливості. Наразі, однак, нам просто доведеться задовольнити те, що вченим вдалося досягти досі.