Неділя, 19 Травня

Людям нечасто щастить помітити зіткнення двох нейтронних зірок, перше зіткнення спостерігали лише кілька років тому, у 2017 році. Тепер вчені уважніше придивилися до цього зіткнення нейтронних зірок і виявили, що воно створило майже ідеальний сферичний вибух, від якого багато хто з них був шокований і чухав голови.

«Ніхто не очікував, що вибух буде виглядати так», — поділився у заяві астрофізик Дарач Уотсон. Уотсон каже, що майже ідеальна сфера, яка виникла в результаті зіткнення нейтронних зірок, не має сенсу. Однак розрахунки, які провели дослідники, показують, що він дійсно майже повністю симетричний.

Цей вибух, який спостерігали у 2017 році, відомий як GW170817, є, безперечно, найдетальнішим уявленням про зіткнення вибухаючих нейтронних зірок, яке ми отримали. Таким чином, є багато даних для вчених, щоб просіяти, коли вони намагаються зрозуміти більше про ці зіркові вибухи. І, виходячи з відкриттів, нещодавно зафіксованих у новому дослідженні, ми багато чого не знаємо про ці злиття.

Дослідники поділилися своїми висновками в новій статті, опублікованій в Nature. У ньому вони детально описують, як вони розглядали дані, зібрані під час зіткнення нейтронних зірок і його результатом Кілонової, а також як вони виявили майже ідеальну сферу, яка утворилася, коли вони зіткнулися і послали вибухову хвилю енергії через наш космос.

Результати, за їх словами, показують, що свого роду магнітна бомба могла бути створена, коли вивільнилася енергія від зіткнення нейтронної зірки, яке відбувається, коли зірка колапсує в чорну діру. Також можливо, що вивільнення цієї енергії призвело до сферичного розподілу речовини від вибуху.

Зрештою, якщо ми хочемо дізнатися більше, нам потрібно буде спостерігати майбутні злиття нейтронних зірок. На даний момент вчені кажуть, що можливо більше однієї механіки, що спричиняє сферичну структуру, яку можна побачити в GW170817.