Понеділок, 29 Квітня

За кілька сотень світлових років від Землі (а це надзвичайно близько, з точки зору космосу) лежить таємничий туманний простір під назвою молекулярна хмара Хамелеон I. У вже холодному та темному Всесвіті цей туманний зоряний розплідник вважається одним із найхолодніших і найтемніших районів, відомих на сьогоднішній день. І часто саме в найбільш затінених куточках космосу ми знаходимо найяскравіші вуглинки еволюції та історії нашого Всесвіту.

У понеділок у журналі Nature вчені, які працюють з космічним телескопом Джеймса Вебба, оголосили, що, направивши цю машину на Chamaeleon I, можна виявити приголомшливий звіринець крижаних молекул, прихованих у хмарі. Але це не просто старі молекули. Це своєрідні міжзоряні цеглинки, які одного дня зіллються в наступне покоління зірок, планет — і потенційно навіть призведуть до зародження життя, яким ми його знаємо.

Звичайно, крім структурних крижаних шматочків, таких як замерзлий вуглекислий газ, аміак і вода, JWST також вдалося виявити докази так званих «пребіотичних молекул» у хмарі, згідно з прес-релізом про знахідку. Це просто стосується певних хімічних речовин, які, як відомо, створюють правильні умови для попередників життя.

«Наша ідентифікація складних органічних молекул, таких як метанол і, можливо, етанол, також свідчить про те, що багато зоряних і планетних систем, що розвиваються в цій конкретній хмарі, успадковують молекули в досить просунутому хімічному стані», — сказав Вілл Роша, астроном з Лейденської обсерваторії, який вніс свій внесок у дослідження. відкриття, йдеться в заяві. «Це може означати, що присутність пребіотичних молекул у планетарних системах є загальним результатом утворення зірок, а не унікальною особливістю нашої Сонячної системи».

Іншими словами, можливо, люди, квіти та земні мікроби не такі вже й особливі. Можливо, ми не самотні у Всесвіті, тому що інгредієнти, які створили нас, є надзвичайно поширеними.