Неділя, 19 Травня

Спочатку виявлений у 1997 році астероїд Чарікло знаходиться надто далеко, щоб будь-який із сучасних космічних телескопів міг належним чином спостерігати за ним або робити зображення. Однак NASA каже, що нещодавні «щасливі» спостереження Джеймса Вебба показали, що вражаючі кільця, які оточують цей астероїд, є домом для водяного льоду, що стало винятковим відкриттям для астрономів.

Відкриття цього інтригуючого астероїда було досить великою справою ще в 1997 році, але лише в 2013 році астрономи виявили кільця, що оточують маленький астероїд. Це зробило його першим астероїдом із кільцевою системою, яку ми коли-небудь виявили. Однак через його відстань нам було важко безпосередньо спостерігати його в деталях, тому ми не виявили цей водяний лід раніше.

Оскільки Вебб настільки потужний, астрономи змогли використати телескоп, щоб перевірити астероїд під час явища, відомого як окультація – коли зірка чи планета рухається позаду іншої. У цьому випадку зірка рухалася позаду Чарікло, дозволяючи вченим проаналізувати, з чого складаються кільця астероїда. Зробивши це, вони виявили, що ці кільця містять кристали водяного льоду.

Космічний телескоп Джеймса Вебба зазирає углиб Всесвіту, намагаючись розгадати якомога більше секретів. Джерело зображення: OlivierLaurentPhotos / Adobe

Звідти астрономи використовували різні інструменти Вебба для подальшого аналізу астероїда. Зробивши це, вони виявили, що кільця астероїда є домом для кристалізованого водяного льоду. І, виходячи з кількості кристалізації водяного льоду, яка, як вважають, існує в цих кільцях, астрономи кажуть, що астероїд постійно піддається бомбардуванню космічним пилом і мікрометеороїдами.

Ці смуги водяного льоду на кільцях астероїда було чітко видно, дивлячись на те, як світло від зірки проходило за Чарікло. Крім того, вчені вважають, що майбутні спостереження за астероїдом можуть допомогти нам точно визначити, наскільки великі кільця та як вони оточують сам астероїд. До того часу все, що нам залишається, — це інтерпретації відкриття художниками.

Маючи лише 288 миль у діаметрі, Чарікло обертається між Сатурном і Ураном, глибоко в нашій зовнішній Сонячній системі. Хоча це надто далеко, щоб отримати зображення за допомогою поточного обладнання Вебба, виявлення водяного льоду на кільцях астероїда, безсумнівно, приверне ще більше уваги та, сподіваємося, призведе до того, що майбутні телескопи NASA зможуть знімати речі так далеко.

Вчені також виявили водяний лід в інших місцях по всій нашій Сонячній системі, включаючи поклади водяного льоду на Марсі.