Понеділок, 29 Квітня

Чотири нові дослідження підтверджують, що місія NASA DART, яка врізалася ракетою в астероїд Dimorphos, змінила траєкторію астероїда та потенційно може одного дня врятувати Землю, якщо дати достатньо часу для підготовки.

Приблизно через п’ять місяців після навмисного зіткнення ракети з віддаленим астероїдом NASA має хороші новини: місія мала приголомшливий успіх, і подібні методи можуть запобігти знищенню Землі в майбутньому космічними каменями, які вбивають планети, згідно з чотирма новими дослідженнями, опублікованими в журналі Nature.

«Я раділа, коли DART врізався лобом в астероїд для першої в світі демонстрації технології захисту планети, і це був лише початок», — Нікола Фокс(відкривається в новій вкладці), помічник адміністратора Управління наукових місій у штаб-квартирі NASA, йдеться в заяві(відкривається в новій вкладці). «Ці відкриття доповнюють наше фундаментальне розуміння астероїдів і створюють основу для того, як людство може захистити Землю від потенційно небезпечного астероїда, змінивши його курс».

NASA запустило місію Double Asteroid Redirection Test (DART) наприкінці листопада 2021 року після п’яти років планування. Мета полягала в тому, щоб перевірити теорію захисту планети, яка називається технікою «кінетичного удару» — по суті, зміна траєкторії астероїда шляхом врізання в нього ракети на високій швидкості.

Відео, як DART зіткнувся з Dimorphos.

У вересні 2022 року космічний корабель НАСА DART успішно зіткнувся з астероїдом Діморфос, «місяцем» шириною 525 футів (160 метрів), який обертається навколо більшого астероїда під назвою Дідімос, приблизно за 7 мільйонів миль (11 мільйонів кілометрів) від Землі. Сила удару змінила орбіту Діморфоса навколо Дідімоса приблизно на 33 хвилини, успішно перенаправляючи траєкторію меншого космічного каменю, спочатку повідомляло NASA. (Жоден астероїд ніколи не становив небезпеки для Землі, але розмір астероїдів і спільна орбіта зробили їх ідеальними цілями для місії.)

Тепер чотири нові дослідження, опубліковані 1 березня, підтверджують, що місія була навіть більш успішною, ніж спочатку передбачали інженери NASA, і що техніка кінетичного ударника дійсно є життєздатним методом захисту Землі від потенційно смертоносних астероїдів у майбутньому.

Перше з нових досліджень докладно повідомляє про успішне зіткнення DART з астероїдом, відтворюючи часову шкалу, що передувала зіткненню, місце та характер самого зіткнення, а також розмір і форму Dimorphos. Успішне зіткнення з астероїдом і зміна орбіти Dimorphos демонструють, що «кінетична технологія ударника є життєздатною технікою для потенційного захисту Землі, якщо це необхідно», – підсумовується в статті.

У дослідженні також зазначається, що перехопити астероїд розміром приблизно з Діморфос можна без попередньої розвідувальної місії, якщо вчені мають кілька років — або, краще, кілька десятиліть — для підготовки до наближення астероїда.

Друге дослідження використовує два різні методи для незалежного підтвердження 33-хвилинного уповільнення орбіти Dimorphos, тоді як третя стаття обчислює імпульс, переданий від космічного корабля DART до астероїда. Удар миттєво сповільнив орбітальну швидкість астероїда щонайменше на 0,1 дюйма на секунду (2,7 міліметра на секунду) завдяки інерції космічного корабля, що розбився, і величезному клубу пилу, який викинувся з поверхні астероїда після падіння.

Відтоді цей слід пилових уламків простягається в космос на тисячі миль, перетворюючи Dimorphos на малозрозумілий тип астероїда, який називають «активним астероїдом» — по суті, космічний камінь, який обертається як астероїд, але має хвіст, схожий на астероїд. комета, підсумкова робота каже. Хоча вчені раніше передбачали, що активні астероїди є результатом зіткнень, досі ніколи не спостерігали трансформацію в реальному часі.

У сукупності ці результати прокладають шлях до «світлого майбутнього планетарного захисту». Про це каже Джейсон Калірай, керівник зони місії з цивільного космосу в Лабораторії прикладної фізики Джонса Хопкінса, яка спільно з NASA керує місією DART, йдеться в заяві.

Як повідомляється, поглиблені дослідження зіткнення DART триватимуть, оскільки Європейське космічне агентство планує запустити свій космічний корабель Hera у 2024 році, щоб зблизька вивчити пошкоджене обличчя Dimorphos.