Середа, 25 Вересня

Вчені зробили дивовижне відкриття. Відповідно до нового дослідження, опублікованого в The Astrophysical Letters, астрономи знайшли схожу на Землю планету без атмосфери. Планета, яка обертається навколо карликової зірки M, яка є одним із найпоширеніших типів зірок у нашому Всесвіті, може навіть допомогти астрономам легше знайти позаземне життя.

Екзопланета, про яку йде мова, називається GJ 1252b, і її виявили ще в 2020 році. Після її відкриття астрономи розглядали потенційно скелясту Суперземлю, щоб спробувати дізнатися більше про неї. Під час цих спостережень вони розглядали інфрачервоне випромінювання на планеті після того, як більша частина її світла була затемнена під час вторинного затемнення. Те, що вони виявили, може полегшити пошук позаземного життя.

Радіація, яку досліджували астрономи, показала, що денна температура на планеті досягає приблизно 2242 градусів за Фаренгейтом (1228 за Цельсієм). Ці температури настільки високі, що такі метали, як срібло, мідь і золото, розплавляться на поверхні планети. Виходячи з цього тепла, вони вважають, що планета не має атмосфери. Але як це полегшить пошук позаземного життя?

Ну, оскільки планета обертається навколо карликової зірки M, і оскільки ці зірки найчастіше зустрічаються у Всесвіті, ми можемо виключити більшість планет, що обертаються навколо них, із рівняння. Це тому, що ці зірки настільки гарячі, що вони позбавляють планету її важливої ​​атмосфери та підвищують рівень тепла настільки високо, що шанси знайти позаземне життя на них мізерні.

М-карликові зірки менші, холодніші та червоніші за наше Сонце, але вони можуть викликати інтенсивне випромінювання та сонячні спалахи на планетах навколо них.
Джерело зображення: dottedyeti/Adobe

М карликові зірки, такі як та, навколо якої обертається GJ 1252b, зазвичай мають більше спалахів і сонячної активності, ніж наше Сонце, навіть коли воно досягає свого піку активності. Таким чином, інтенсивне випромінювання та тепло впливають на будь-які планети поблизу цих зірок, що вбиває будь-які важливі сполуки, необхідні для підтримки позаземного життя на цих планетах.

Мішель Хілл, астрофізик з Каліфорнійського університету в Ріверсайді та один із авторів дослідження, каже, що планета, що обертається навколо карликової зірки M, може мати атмосферу, якщо вона була достатньо далеко від зірки (через SciTechDaily). Можливо, коли космічний телескоп Джеймса Вебба подивиться глибше на ці планети, ми зможемо дізнатися більше про те, наскільки ймовірно чи малоймовірно буде виявлення на них позаземного життя.

Наразі, однак, здається, що будь-яке позаземне життя, яке може бути там, буде знаходитися на інших планетах, що обертаються навколо менш інтенсивних типів зірок. Але навіть тоді є так багато інших факторів, які можуть змінити шанси на успіх життя на цих планетах. Зрештою, найдавніше життя Марса, можливо, фактично перетворило планету на безплідну пустку, якою вона є сьогодні.