Неділя, 19 Травня

Згідно зі списком ризиків, яким керує Координаційний центр навколоземних об’єктів Європейського космічного агентства, День Святого Валентина в 2046 році може бути дуже привабливим. Це тому, що нещодавно відкритий астероїд має невелику ймовірність зіткнення із Землею того дня. Астероїд 2023DW має шанси вплинути на нашу планету 1 до 625 шанс вплинути на нашу планету.

Хоча ймовірність 1 до 625 малоймовірна, астрономи вважають це відносно високим ризиком удару. Але ми багато чого не знаємо про цей нещодавно відкритий астероїд, як-от більш точне вимірювання його розміру. Астрономи вважають, що астероїд має розмір приблизно з олімпійський басейн, приблизно 50 метрів в довжину. Якби астероїд такого розміру зіткнувся із Землею, це завдало б певної шкоди.

Однак точна форма астероїда невідома, і, оскільки можлива дата зіткнення так далеко, ймовірно, що кращі розрахунки його орбіти зможуть побачити, що він пролітає близько до Землі, а не зіткнеться з нею. Тим не менш, добре знати, що астрономи спостерігають за цими речами, особливо за астероїдами-вбивцями планет, які здатні зіткнутися із Землею та знищити цивілізацію, що ховається там.

Можливість кращого розрахунку його орбіти дуже велика. Протягом перших кількох тижнів після того, як вчені виявили новий об’єкт, проводяться розрахунки та спостереження, щоб допомогти звузити інформацію про об’єкт. У цьому випадку вчені працюють над тим, щоб визначити, наскільки великий астероїд, чи призведе його орбіта до зіткнення із Землею, чи він безпечно пройде повз нас.

Ілюстрація астероїдів, що наближаються до Землі. Джерело зображення: auntspray / Adobe

Часто для повного збору даних може знадобитися кілька тижнів. І навіть у цьому випадку цілком ймовірно, що додаткові спостереження дадуть більше даних. У випадку 2023DW астероїд недостатньо великий, щоб зіткнутися із Землею та завдати катастрофічної шкоди. Якби це було так, NASA або інші агентства могли б використовувати такі системи, як космічний корабель DART, щоб трохи змінити орбіту, зупинивши зіткнення астероїда з Землею.