Субота, 18 Травня

Можливість спостерігати за космічними подіями та оглянути всю широчінь зірок Всесвіту, не виходячи зі свого заднього двору, є однією з найдавніших радощів, які спостерігачі за небом мають утримувати. Однак нове дослідження говорить про те, що сяйво неба стає надто яскравим, а світлове забруднення приховує зірки. Хоча вчені знайшли найкраще місце на Землі для спостереження за зірками, нам не потрібно переїжджати туди лише для того, щоб побачити небо у всій його красі.

Новий звіт було опубліковано в журналі Science 19 січня. Відповідно до висновків, включених у звіт, нічне небо стає в сім-десять разів яскравішим щороку, оскільки штучне випромінювання світла від Землі продовжує зростати. У 2006 році було запущено проект із спостереження за цим зростаючим сяйвом неба, у якому беруть участь дослідники з Німеччини та Сполучених Штатів.

Проект відомий як Globe at Night. Цей проект є громадським науковим проектом, і нещодавно група дослідників проаналізувала понад 50 000 спостережень, зроблених неозброєним оком у період з 2011 по 2022 рік. За цей 11-річний період штучне світло, яке заповнює наше небо, значно зросло, що ускладнило дослідження. побачити зірки.

Джерело зображення: sborisov / Adobe

Але сяйво неба є проблемою не лише для спостерігачів за зірками, стверджує газета. Це також проблема для тварин і органів чуття, на які вони покладаються під час щоденних і сезонних циклів. Це особливо шкідливо для тварин, які ведуть денний і нічний спосіб життя, оскільки їхнім органам чуття важче визначати час і правильно працювати.

Раніше зміни в світінні неба, що заповнює наше небо, не вимірювалися в глобальному масштабі. Хоча супутники можуть вимірювати світлове забруднення, вони не мають датчиків із належною чутливістю, щоб надати точні дані, повідомляє PopSci. Ось тут і вступають у гру громадські наукові проекти, такі як Globe at Night. Ці дослідники використовували спостереження неозброєним оком для вимірювання світлового забруднення.

Щоб допомогти створити точні вимірювання, дослідники Globe at Night склали корисну діаграму, яка детально описує відмінності між чудовим темним небом аж до міста та небом усередині міста. Відмінності вражаючі, і це дуже чітке нагадування про те, наскільки сильно сяйво може впливати на нічне небо, коли ви дивитеся на нього.

Якщо небесне сяйво й надалі буде таким нестримним, і воно продовжуватиме сніжним комом, зрештою людям стане неможливо вийти на вулицю та насолодитися красою темного нічного неба, всіяного зірками. Звичайно, ми все ще маємо зображення, які надає Джеймс Вебб та інші космічні телескопи, але вони не допоможуть незліченним видам тварин, які покладаються на зірки та нічне небо.