Середа, 2 Жовтня

Виявлення кисню в атмосфері екзопланети більше не вказує на наявність життя на планеті, такого висновку дійшли вчені з Гетеборгського університету в Швеції. Робота фізиків була опублікована у журналі Science Advances.

Раніше вважалося, що наявність кисню може вказувати на життя. На Землі фотосинтезуючі організми поглинають вуглекислий газ, сонячне світло і воду і виробляють цукри і крохмалі для отримання енергії. Кисень є побічним продуктом цього процесу, тому його наявність вказує на життя на планеті.

Проте вчені виявили абіотічне джерело кисню, що походить з діоксиду сірки. Сірка нерідко зустрічається в небесних тілах, і оскільки вулкани виробляють сірку, яка потрапляє в атмосферу. У повітрі високоенергетичне випромінювання зірки може іонізувати молекулу діоксиду сірки, через що в атмосфері з’явиться кисень.

На думку дослідників, такий спосіб виробництва кисню може мати місце і на Землі. У майбутніх роботах вчені продовжуватимуть вивчати цей процес, а також спробують знайти інші молекули, які також можуть утворювати кисень при іонізації.