Субота, 21 Вересня

Астрономи канадської групи NIRISS Unbiased Cluster Survey (CANUCS) ідентифікували найдальші з колись виявлених кулястих скупчень за допомогою космічного телескопа Джеймса Вебба (JWST). Ці щільні групи з мільйонів зірок можуть бути реліквіями, що містять найперші та найстаріші зірки у Всесвіті. Про це повідомляється у статті, опублікованій у журналі The Astrophysical Journal Letters.

На отриманому знімку першого глибокого поля Вебба відображена галактика Sparkler, яка знаходиться за дев’ять мільярдів світлових років від Землі. Ця галактика отримала свою назву через навколишні компактні об’єкти у вигляді маленьких жовто-червоних точок, які дослідники називають «блискітками». Дослідники припускали, що ці іскри є молоді скупчення, у яких активно формуються зірки, чи старі кулясті скупчення.

Дослідники об’єднали нові дані з камери ближнього інфрачервоного діапазону JWST (NIRCam) із архівними даними Хабловского космічного телескопа (HST). Вчені з’ясували, що п’ять таємничих об’єктів є кулястими скупченнями, оскільки у них були відсутні емісійні лінії кисню, які є в молодих скупченнях.