Неділя, 22 Вересня

Вчені в Китаї виявили інтригуючий місячний кристал під назвою Changesite-(Y), який містить потенційне джерело палива, яке може допомогти революціонізувати виробництво чистої та ефективної енергії на Землі. Це відкриття дало вченим надію забезпечити безмежну силу для світу.

Changesite-(Y) був частиною 140 000 місячних зразків (перші місячні камені, повернуті на Землю з 1976 року), привезених на Землю китайською місією Chang’e-5 у 2020 році. Після аналізу вченими з Пекінського науково-дослідного інституту геології урану, Встановлено, що кристал має радіус приблизно 10 мікрон, ширина менша, ніж у людського волосся.

Кристал є шостим новим мінералом, виявленим у зразках Місяця, і першим, знайденим Китаєм.

Місячний кристал Changesite-(Y)

Як повідомило Національне космічне управління Китаю, до складу Changesite-(Y) входить гелій-3, версія елемента гелію, який давно захоплює вчених через його потенціал як джерело палива для ядерного синтезу.

Маючи лише два протони й один нейтрон, гелій-3 є унікальним, оскільки це єдиний відомий стабільний ізотоп будь-якого елемента, який містить більше протонів, ніж нейтронів. Він також виробляє менше радіоактивних побічних продуктів і ядерних відходів порівняно з іншими атомами, що робить його ідеальним джерелом палива для термоядерних реакторів.

За оцінками експертів, на Землі приблизно від 15 до 20 метричних тонн гелію-3, що мало в порівнянні з 1,1 мільйона метричних тонн гелію-3 на поверхні Місяця. Цей ізотоп у великій кількості на Місяці через сонячні вітри, які часто штурмують місячну поверхню.

Повернення Китаєм кристала, наповненого гелієм-3, свідчить про те, що місячна поверхня може стати Перською затокою майбутнього. Це додає більше причин повернутися на Місяць, тому що чиста і рясна термоядерна енергія може змінити світ .

Зараз Китай картографує поля гелію-3 на зворотному боці Місяця за допомогою місії Chang’e-4. І якщо Changesite-(Y) виявиться присутнім у значних покладах, його можна буде видобути як джерело гелію-3 і відправити назад на Землю. Однак нам ще попереду довгий шлях, перш ніж це станеться.