Неділя, 19 Травня

Група вчених з Мельбурна (Австралія), довела, що клітини мозку в посуді можуть навчитися грати в пінг-понг. Цей експеримент став одним із перших випадків, коли подібні клітини показали здатність виконувати цілеспрямовані завдання. Вчені називають систему «DishBrain», і вона складається з 800 000 нейронів людини та миші, вирощених разом у культурі.

Потім вони змонтували нейрони разом на масиві мікроелектродів, щоб вони могли зчитувати всю активність, що відбувається в клітинах мозку в чашці, коли вони стимулюють їх електричними сигналами. Вчені взяли клітини мозку в посуд і помістили їх у віртуальну версію старовинної гри Pong.

Під час рекреації клітини мозку в тарілці виконували роль весла для гри, тоді як імітований м’яч потрібно було зловити й відбити назад, перш ніж він міг пройти повз. Тест цікавий, і ми бачили, що вчені вже деякий час працюють над тим, щоб навчити клітини мозку його виконувати. Раніше деяким навіть вдалося навчити клітини грати в понг швидше, ніж штучний інтелект, що, м’яко кажучи, вражало.

Старіше відео від вчених, які створили подібний експеримент і навчили клітини мозку грати в пінг-понг.

Це нове дослідження, однак, більше зосереджено на прояві чуття, яке спостерігається в клітинах мозку в блюді. Дозволяючи клітинам контролювати весло та повертати м’яч за допомогою датчиків, відкриваються нові можливості для відкриття. І ці можливості можуть призвести до дуже далекосяжних наслідків для світу медицини.

Цього місяця дослідники опублікували статтю про дослідження в журналі Neuron. Експеримент може здатися трохи нестандартним, але це саме те, над чим вчені працювали роками. Нещодавно ми бачили, як вчені поєднували клітини людського мозку з мозком живого щура, щоб розкрити новий потенціал. Проводячи подальші експерименти із залученням клітин мозку в блюдо, ми могли б дізнатися ще більше.