Субота, 21 Вересня

Вчені знайшли конкурента громовідводу — одному з найбільш випробуваних і надійних методів керування місцем удару блискавки. Новий метод набагато дорожчий, але він дозволив вченим використовувати лазерний промінь для керування блискавками.

Фізики, які працювали над експериментом, зробили це з вершини гори в Швейцарії, де вони використали потужний лазер, щоб направити блискавки туди, куди вони хотіли. Вони кажуть, що прогрес може призвести до появи нових способів використання лазерів для захисту аеропортів, ракетних стартових майданчиків і безлічі іншої чутливої ​​інфраструктури, яку потрібно захистити від електричних пошкоджень, викликаних блискавкою.

На жаль, немає жодної маси доказів того, що технологія вартістю мільйон доларів ефективніша за набагато дешевший громовідвод, який служить людству з тих пір, як Бенджамін Франклін вперше запропонував цю ідею ще в 1750 році. Основна конструкція громовідводів, звичайно, полягає в передачі електричної енергії від удару на землю за допомогою ізольованого дроту.

Ідея лазерного променя, який може керувати блискавками, полягає в тому, щоб створити прямий шлях, по якому електричний заряд слідуватиме більш ефективно. Однак створення такого потужного лазера зайняло багато часу, і кілька експериментів з 1990-х років не змогли контролювати блискавку, як сподівалися вчені. Це природне явище продовжує пропонувати таємниці, над якими вчені можуть ламати голову.

Їм вдалося змусити блискавку слідувати за лазерним променем, принаймні частково, перш ніж вона перескочила на набагато вищу вежу, яка була встановлена ​​як стандартний громовідвод. Результати експериментів були опубліковані в журналі Nature Photonics. Кульмінацією експериментів став 5-річний європейський проект вартістю 4 мільйони євро.

Хоча результати цього експерименту не зовсім успішно замінюють громовідвод, результати цього експерименту остаточно показують, що ми можемо керувати блискавками за допомогою лазерного променя, що може відкрити нові можливості для дослідників у майбутньому.