Вівторок, 22 Жовтня

В рамках дослідження, результати якого були опубліковані у виданні Proceedings of the National Academy of Sciences, вірусологи змогли реконструювати вірус, який спричинює хронічну хворобу нирок у кішок. Також фахівці розповіли про його механізм зараження тварин.

Вчені з Центру досліджень вакцин Університету Піттсбурга змогли відтворити небезпечний для домашніх котів вірус. Називається він морбілівірусом, або FeMV. Відомо, що він проникає в клітину і заражає її так само, як інші віруси на кшталт кору. Але на відміну від вірусу кору морбілівірус поширюється через сечу. Цей механізм схожий на механізм поширення вірусу Ніпах, який передається людям від кажанів і щорічно спричиняє смертельні спалахи захворювання серед жителів Південно-Східної Азії.

Вперше вірус FeMV знайшли у бездомних кішок приблизно 10 років тому. Потім його стали виявляти у домашніх котів у Європі та Азії. Повністю ідентифікований та описаний цей вірус був у США у 2016 році.

Згідно з результатами нового дослідження, вірус FeMV потрапляє до клітин тварини за допомогою зв’язування з поверхневим білковим рецептором CD150. При цьому люди, які поставили щеплення від кору, вже захищені від морбілівірусу. Але поширюватись цей вірус може почати серед тих людей, які не пройшли вакцинацію.