Понеділок, 6 Травня

60-метровий астероїд, виявлений на початку цього року, пролетить повз Землю на відстані ближчій, ніж Місяць, пізніше цього місяця. Астероїд, позначений як 2023 DZ2, має пролетіти біля нашої планети 25 березня. Коли це станеться, березневий проліт астероїда відбуватиметься приблизно на половині відстані, ніж Місяць, що обертається навколо нашої планети, створюючи близьке зближення, з точки зору космосу.

Це не перший астероїд, який коли-небудь наближався до Землі. У лютому падаючий астероїд освітив Ла-Манш. Однак це один із найближчих астероїдів, який пролетить повз нашу блакитну мармурову планету. Астероїд 2023 DZ2 здійснить свій березневий проліт на відстані 0,5 місячної відстані від поверхні Землі. Ця відносна близькість дозволить спостерігачам спостерігати за астероїдом через телескопи з більшим діаметром.

Знімок орбіти 2023 DZ2, що проходить між Землею та Місяцем. Знято за допомогою засобу перегляду орбіти баз даних малих тіл NASA. Джерело зображення: NASA

Коли цей 210-футовий астероїд завершить березневий обліт нашої планети, він буде рухатися приблизно 17 426 миль на годину (28 044 км/год). Це число може здатися значним, але воно відносно повільне для астероїда порівняно з іншими астероїдами, які завершили обліт нашої планети. EarthSky.org каже, що відстань до астероїда змусить його виглядати як повільна зірка в менших телескопах.

Астрономи приділяють особливу увагу астероїду, щоб отримати краще уявлення про його орбіту, яка, за оцінками, обертається навколо Сонця кожні 3,17 року. Також можливо, що оцінки розміру астероїда зменшаться, оскільки будуть отримані більш точні вимірювання під час березневого прольоту астероїда повз Землю.

Деякі також кажуть, що існує дуже невеликий ризик зіткнення в 2026 році. Однак майбутній аналіз допоможе визначити, чи цей ризик реальний, як і у випадку з усіма нещодавно відкритими астероїдами. Хоча цей астероїд завершить свій березневий обліт Землі без особливих інцидентів, астрономи стурбовані ще одним нещодавно відкритим астероїдом. Цей астероїд, відомий як 2023DW, може зіткнутися з Землею в 2046 році.

Подібно до 2023 DZ2, повна орбіта 2023DW стане чіткішою, коли астрономи отримають більше спостережень за астероїдом. Ви зможете спостерігати за березневим прольотом на віртуальному телескопі (VTP).