Субота, 21 Вересня

Група дослідників помітила одну з наймасовіших суперземель. Масивна екзопланета обертається навколо зірки, розташованої всього за 200 світлових років від нас, а весь рік на планеті триває всього 14 з половиною годин. Ця надкоротка орбіта, як пояснює NASA, створює надзвичайно жаркий клімат з орієнтовною температурою 1922 градуси за Фаренгейтом.

Ніби цих температур було недостатньо, планета, відома як TOI-1075 b, також вважається, що має поверхню, вкриту розплавленою лавою, схожу на сучасну Венеру. Ці масивні суперземлі часто вдвічі більші за нашу власну планету, і досі оповиті таємницею, оскільки ми ще не виявили нічого подібного в нашій Сонячній системі.

Ця конкретна масивна суперземля була відкрита за допомогою транзитного методу, який використовує світло від зірки системи для пошуку планет, що обертаються навколо зірки. По суті, ми спостерігаємо за зіркою та шукаємо будь-які темні плями, які, здається, вказують на те, що планета проходить попереду світлового потоку зірки.

Ілюстрація іншої суперземлі, відомої як 55 Cancri e, яка знаходиться надзвичайно близько до своєї зірки. Джерело зображення: NASA, ESA, CSA, Dani Player (STScI)

Саме завдяки цьому методу астрономи, відповідальні за відкриття TOI-1075 b, змогли виявити масивну суперземлю. Крім того, вони змогли визначити, що він у десять разів масивніший за Землю, що робить його «об’ємом» планети, повідомляє NASA.

Хоча метод транзиту допоміг у відкритті кількох масивних суперземель, це не зовсім надійний метод, і він не обов’язково визначає, що планета насправді є. Цілком можливо, що при глибшому дослідженні цих областей космосу іншими космічними телескопами, такими як Джеймс Вебб, ми зможемо виявити більше чи менше планет, ніж очікувалося.

Однак поки що TOI-1075 b залишається однією з наймасовіших суперземель, які ми коли-небудь виявляли, і це не те звання, за яке легко втриматися. Оскільки ми відкриваємо більше екзопланет, ці рейтинги можуть змінюватися. Сподіваємося, майбутні спостереження TOI-1075 b навчать нас більше про екзопланету, в тому числі про те, на який хімічний склад покладається її атмосфера.