Субота, 21 Вересня

Тихоходи не старіють у замороженому стані. Статтю про це опубліковано в Journal of Zoology.

Тихоходи відомі своєю безпрецедентною живучістю. Ці істоти з розмірами тіла до 1,5 міліметрів здатні вижити багато годин у рідкому гелії, окропі, в активній зоні ядерного реактора, у багатокілометровій глибині, у вакуумі і навіть у космосі. В екстремальних умовах тихохідки впадають у особливий стан, анабіоз, який може тривати дуже довго.

Тепер Джесіка Сігер з Інституту біоматеріалів та біомолекулярних систем у Штутгарті та її колеги з’ясували, як заморозка впливає на термін життя тихоходок. Для цього 716 тихоходок одного віку розділили на три експериментальні групи для заморожування та одну контрольну. Тварин заморожували до -30 градусів за Цельсієм протягом тижня, після чого повільно розморожували ще на сім днів і годували. Такі цикли повторювали до того часу, поки тварини не гинули від старості.

Тварини контрольної групи, яких не заморожували, прожили менше ніж тихоходи експериментальної групи — в середньому близько 72 днів. А ось тварини, які проходили цикли розморожування та заморозки прожили майже по 100 днів. При цьому вчені також підрахували тривалість активного стану поза кріобіозом – близько 77 днів. З цього випливає, що у замороженому стані тихоходи не старіють.