Субота, 28 Вересня

Багато вчених погоджуються з інфляційною моделлю Всесвіту. Але це лише гіпотеза, у якій не можна бути впевненим. Тепер астрофізики запропонували переглянути її.

Згідно з інфляційною моделлю, Всесвіт утворився в дуже нестабільному стані, який спровокував його швидке розширення в перші миті. Ця епоха тривала недовго: частки секунди після Великого вибуху. «Теорію інфляції було висунуто для пояснення різних проблем тонкого налаштування так званої моделі гарячого Великого вибуху. Це також пояснює походження структури у нашому Всесвіті, що утворився в результаті квантових флуктуацій», — пояснюють вчені.

Проте, до теорії є питання. Проблема в тому, що існує кілька інфляційних моделей, передбачення яких можна легко «підігнати» під дані спостережень. Тому вчені вирішили створити такий критерій, який зміг би спростувати теорію інфляції загалом.

Таким критерієм виявилося спостереження космічного гравітонного тла. Як пишуть автори нової наукової роботи, поділ первинних гравітонів у районі планківського часу мало залишити після себе теплове тло реліктових гравітонів. Але якщо інфляційна парадигма вірна, то це тло виявилося б неспостережуваним. Тобто, якщо вчені виявлять його, всі моделі інфляції можна буде скасовувати. Іншими словами, доведеться переписувати історію Всесвіту.