Вівторок, 14 Травня

Коли ви думаєте про галактики, ви, мабуть, уявляєте яскраві та плавні зображення, схожі на барвисті, які ми бачили останніми місяцями з NASA та космічного телескопа Джеймса Вебба ESA. Але, здається, не всі галактики створені однаковими, оскільки астрономи виявили те, що вони вважають «темною галактикою», галактикою, яка не випромінює видиме світло.

У більшості випадків галактики мають однакові основні інгредієнти. Зазвичай вони складаються з тонн газу та зірок, їх усіх оточує темна матерія, а в центрі обертається чорна діра. Оскільки більшість із них мають зірки, зазвичай можна побачити світло, яке випромінюють ці зірки, як на зображенні вище. Однак у темних галактиках це не так.

Більшість галактик випромінюють видиме світло завдяки різноманітності зірок, які знаходяться в них. Темні галактики здебільшого складаються з темної матерії, тому в них немає зірок, які б випромінювали видиме світло. Джерело зображення: ESA/Hubble & NASA, Дж. Грін Подяка: Р. Коломбарі

І саме це зараз робить FAST J0139+4328, невелика карликова галактика, розташована всього за 94 мільйони світлових років від нас. Можливу темну галактику виявила група астрономів під керівництвом Цзінь-Лонг Сю з Академії наук Китаю в Пекіні. Їхні висновки були прийняті до The Astrophysical Journal Letters і вже доступні на сервері перед публікацією arXiv.

Хоча відкриття можливої ​​темної галактики захоплююче, важливо розуміти, що галактики проходять різні стадії розвитку. Більшість галактик яскраво сяють видимим світлом, тому що в них багато зірок. Ці зірки утворюються в обертовому газовому диску, який знаходиться всередині галактики.

FAST J1039-4328 має такий диск, але наразі в ньому переважає темна матерія. Таким чином, цілком можливо, що ця карликова галактика може перебувати на ранніх стадіях формування галактики, і що жодна зірка ще не сформувалася в газовому диску, який знаходиться всередині.

Якщо це так, то врешті-решт кількість зірок і темної матерії в цій темній галактиці вирівняються, і вона буде більше схожа на інші галактики, зображені астрономами в минулому.