П’ятниця, 27 Вересня

Діаманти назавжди, і вони також скрізь: на екзопланетах, у метеоритах, у обручці вашої матері. Однак деякі з них набагато екзотичніші, ніж те, що ви знайдете в магазині ювелірних виробів.

У дослідженні, опублікованому в понеділок у рецензованому журналі Proceedings of the National Academy Sciences (PNAS), команда дослідників стверджує, що вони знайшли найбільші кристали таємничої форми алмазу під назвою лонсдейліт. За словами дослідників, завдяки унікальній гексагональній структурі лонсдейліт приблизно на 58 відсотків твердіший за земні алмази. І оскільки він не утворюється природним шляхом на Землі, лонсдейліт був знайдений лише в рідкісних уреїлітових метеоритах, що ускладнює виявлення походження матеріалу. Однак це, здається, не зупинило цих вчених.

Професор Енді Томкінс (ліворуч) з Університету Монаша з доктором наук Університету RMIT Аланом Салеком і зразком метеора уреіліту. Авторство: Університет RMIT

«Це дослідження категорично доводить, що лонсдейліт існує в природі», — сказав старший дослідник Дугал МакКаллох з RMIT у прес-релізі.

Екзопланетне походження

Висновки МакКаллоха та компанії також виявили, що ці екземпляри лонсдейліту могли утворитися внаслідок розбиття карликової планети гігантським астероїдом приблизно 4,5 мільярда років тому.

«Є переконливі докази того, що є нещодавно відкритий процес утворення лонсдейліту та звичайного алмазу, — сказав МакКаллох, — який схожий на процес надкритичного хімічного осадження з парів, який відбувся в цих космічних породах, ймовірно, на карликовій планеті незабаром після катастрофічної події. зіткнення».

Професор Дугал МакКаллох (ліворуч) і доктор філософії Алан Салек з RMIT з професором Енді Томкінсом з Університету Монаша (праворуч) у Центрі мікроскопії та мікроаналізу RMIT. Авторство: Університет RMIT

Ключова відмінність цього словесного салату полягає в тому, що таємничі алмази утворилися після зіткнення, а не під час нього, як колись вважалося, тобто такі надзвичайні сили, що руйнують планети, можуть бути необхідними для створення лонсдейліту, а скоріше умови, що виникають після нього.

Насправді, провідний автор дослідження та геолог Університету Монаша Енді Томкінс вважає, що знахідки можуть допомогти штучно відтворити процес у промислових масштабах, де надзвичайно міцні алмази потім можна буде використовувати для створення «надтвердих деталей машин». Lonsdaleite вже було створено штучно , але не в тому масштабі, який передбачає Томкінс.

Незалежно від промислової доцільності, знайти таємничі діаманти на злощасній планеті? Це досить складно.