Понеділок, 23 Вересня

Внаслідок глобального потепління та забруднення Світового океану, екосистеми, зокрема рифові, почали деградувати. Результатом стають вторинні наслідки для довкілля — міграція чи вимирання видів, залежних від подібних екосистем. Австралійські вчені знайшли спосіб врятувати одну з найважливіших у світі рифових екосистем та найкрасивішу пам’ятку країни — Великий Бар’єрний риф.

Коли корали починають деградувати, то біліють і руйнуються, на рифах утворюються величезні «пліски». Щоб зупинити цей процес, практикувалося розкидання личинок коралових поліпів над ушкодженими ділянками рифу. Але очікуваного ефекту ця практика не принесла – личинки швидко гинули.

У ході досліджень вчені з’ясували, що личинок потрібно годувати, тому що їм не вистачає енергії, щоб з вільноплавної перетворитися на прикріплену форму. Дослідники виявили це, проводячи експерименти з використанням личинок коралових поліпів двох видів Acropora.

Частину личинок не годували, а частина харчувалася кашкою з артемії — роду ракоподібних із жаброногих класу. Гіпотеза підтвердилася: ті личинки, які регулярно отримували корм, успішно трансформувалися в молоді корали і виживали доти, доки не починали харчуватися самостійно.

Ймовірно, тепер личинки підгодовуватимуться перед розселенням. Відкриття дозволить швидше “залатати” пошкоджені рифи по всьому світу.