Неділя, 22 Вересня

Кварки є найменшою формою матерії, яку ми знаємо. Насправді настільки малий, що за останні кілька десятиліть виявилося майже неможливим вивчити його будь-яким значущим чином. Це тому, що кварки та їхні глюони є маленькими шматочками головоломки, з яких складаються нуклони в атомі. І єдиний спосіб побачити їх — це розділити відкриті атоми.

Проблема, однак, полягає в тому, що ці дуже маленькі шматочки матерії негайно формуються разом, що робить майже неможливим будь-яке прочитання їх. Це те, що довго заважало вивченню найнижчої форми матерії, про яку ми знаємо, і без вивчення цих компонентів ми ніколи не зможемо належним чином зрозуміти, як матерія отримує свою масу.

Але незабаром ця проблема може стати проблемою минулого, оскільки вчені, можливо, знайшли спосіб утримувати кварки, даючи їм набагато кращий шанс зрозуміти та вивчити їх. Рішення було створено групою дослідників з факультету фізики Токійського університету. Теорія полягає в тому, що більша частина маси кварка та глюона складається з невідомої сили.

Джерело зображення: Ezume Images/Adobe

Фізики називають цю силу «сильною силою». Звичайно, це не надто захоплююча назва, але кажуть, що ця сила відповідає за утримання кварків і глюонів разом, по суті, зв’язуючи їх, щоб вони могли утворювати нуклони, які потім утворюють атоми. Ця ідея є частиною теорії під назвою квантова хромодинаміка (КХД).

Якщо це дійсно правда, то це означає, що вивчення цієї так званої сильної сили стає важливішим, ніж вивчення самих кварків і глюонів, оскільки це, здається, дотримується більшої частини вчених, які прагнуть зрозуміти. На жаль, нелегко отримати точні докази цих сил, які утримують разом ці дрібні частинки матерії, а це означає, що їх вивчення також стає складним.

Але вчені вважають, що математичні рівняння, які вони придумали, можуть допомогти нам глибше вивчити цю силу та краще зрозуміти кварки та глюони в цілому, коли вони почнуть працювати. Розуміння цього може навіть допомогти вченим у їхньому прагненні створити матерію . Дослідження теорії було опубліковано в Physical Review Letters .