Понеділок, 29 Квітня

Вчені зробили щось неймовірно інтригуюче: їм вдалося повністю скласти карту мозку личинки плодової мушки. Це величезний крок вперед для нейронауки, оскільки він дає вченим повне уявлення про 3016 нейронів і 548 000 зв’язків, які живлять мозок мухи.

Що ще більш інтригує в цьому досягненні, так це те, що мозок, здається, має дивовижну кількість схожості з нейронними мережами ШІ. Такі мережі дозволили штучному інтелекту успішно імітувати еволюцію людини.

Карта мозку мухи не зображена в цій статті, але її можна детально побачити в статті, опублікованій дослідниками в журналі Science. Він створювався протягом 12 років, коли дослідники відображали різні нейрони та синапси, що проходять через мозок личинки мухи. Ця карта, яку в нейронауці називають коннектомом, включає частки мозку мухи та її нервовий ланцюг.

Для багатьох цю карту можна вважати масштабним зрушенням у нейронауці. Це тому, що вважається, що багато нейронних структур і шляхів зберігаються під час еволюції тварин і комах. Отже, коли личинка плодової мушки виростає з маленького звиваючого личинка в повноцінну плодову мушку, вважається, що карта мозку мухи залишатиметься подібною. Також можливо, що це стосується інших комах, мишей і навіть людей.

Але це досягнення також виходить за межі нейронауки, оскільки деякі вважають, що воно може допомогти у створенні футуристичних нейронних мереж штучного інтелекту, мереж штучного інтелекту, які створені для імітації більш реалістичного мозку тварин і комах. Раніше ми мали лише приблизні уявлення про те, де можуть бути різні елементи мозку тварин; однак завдяки цій повній карті мозку мухи ми точно знаємо, де що знаходиться.

Думайте про це як про поїздку до маленького містечка, не знаючи, де щось є. Але тепер, коли у нас є карта, ми можемо легко знайти кожен маленький продуктовий магазин, бутик і ресторан. Це відкриття та наполеглива робота, яку ці дослідники доклали для повної картографії мозку мухи, підштовхнуть дослідження в цій галузі на новий рівень, і завдяки цьому ми зможемо краще зрозуміти, як працює мозок личинки плодової мухи в цілому.