Четвер, 2 Травня

Коли ви думаєте про звуки динозаврів, ви, швидше за все, думаєте про лютий рев, схожий на той, який бачили у фільмах «Парк Юрського періоду» протягом багатьох років. Але, судячи з добре збережених скам’янілостей горла, виявлених у 2005 році, багато динозаврів, які не є птахами, могли покладатися на цвірінькання замість лютого реву, щоб донести свій голос.

Скам’янілості, які вперше були виявлені в басейні пустелі Гобі в 2005 році, є частиною скам’янілого тіла анкілозавра крейдяної ери, відомого як Pinacosaurus grangeri. Коли було зроблено відкриття, вчені вважали, що добре збережені кістки горла використовувалися для дихання. Однак тепер група палеонтологів каже, що це могло зіграти певну роль у голосовій коробці динозавра, тим самим контролюючи шуми, які вони видавали.

Якщо це правда, це зробить це перше в історії відкриття голосової коробки у непташиного динозавра. Незважаючи на те, що ця істота відносно віддалена від будь-якого виду птахів, виявлені ними скам’янілості горла, мабуть, мають кілька подібностей із сучасними цвірінькаючими та високочастотними динаміками. Таким чином, динозавр, ймовірно, використовував такі звуки, як щебетання, щоб спілкуватися з іншими.

Джерело зображення: Daniel Eskridge / Adobe

Загальна гіпотеза полягає в тому, що пінакозавр Грейнджер був сумішшю двох основних груп рептилій. Ці групи утворилися приблизно 250 мільйонів років тому. Одна група включала динозаврів і птерозаврів, а інша включала крокодилів і алігаторів. Таким чином, звуки динозаврів, які видають пінакозавр і навіть анкілозавр, могли звучати схоже на обидві групи.

Ці висновки, а також додаткові подробиці, пов’язані з ними, були опубліковані в Communications Biology. Краще розуміння звуків динозаврів, коли вони бродили по Землі, може допомогти нам розрізнити, як вони спілкувалися. Оскільки раніше вважалося, що ці істоти «правлять світом», дослідникам може допомогти знання про те, як вони взаємодіють один з одним.

Звичайно, такі нові відкриття відбуваються постійно. Ще у 2021 році вчені знайшли докази існування нового головного хижака . Однак ці відкриття лише частково допомагають намалювати картину. Однак додаткові відкриття лише допомагають заповнити прогалини та прояснити картину.