П’ятниця, 20 Вересня

Групі дослідників вдалося зробити щось інтригуюче та революційне. Згідно з новим дослідженням, опублікованим у Nature Microbiology, міжнародним дослідникам вдалося відродити давніх предків CRISPR, які датуються аж 2,6 мільярдами років тому. Вони кажуть, що ці предки містять робочі системи, які можуть мати революційне застосування.

Редагування генів набуло величезного розмаху в останні роки, лише за останні пару років було зроблено безліч передових. Від спроб створити гіпоалергенних котів до створення генетично модифікованих комарів, світ редагування генів знайшов багато користі.

Тепер, після відкриття цих нових предків CRISPR, дослідники кажуть, що ми можемо знайти більше противірусних властивостей, які допоможуть нам боротися з хворобами та вірусами, з якими ми маємо справу в цей час. Але як саме працюють ці предки? Акронім CRISPR використовується для позначення повторюваних послідовностей ДНК, знайдених у бактеріях і археях.

Змодельований ланцюг ДНК. Джерело зображення: billionphotos.com/Adobe

Головною серед цих повторюваних ДНК є різні мікроорганізми та фрагменти генетичного матеріалу, зібраного вірусами, які інфікували предків CRISPR. Цей код продовжує зберігатися в повторюваних сегментах ДНК, що означає, що дослідники можуть взяти його та використовувати для створення додаткових програм для боротьби з сучасними вірусами, можливо.

Дослідження є надзвичайно інтригуючим, хоча все ще знаходиться на дуже ранніх стадіях досягнення чогось надзвичайно значущого, що ми можемо фактично використати. Але це не має на меті применшити те, що відкрили ці дослідники. Замість цього слід просто намалювати хронологію, згідно з якою ці відкриття навряд чи призведуть до революційних застосувань наступного тижня.

Тим не менш, бачити такі успішні дослідження, пов’язані з предками CRISPR, дивовижно, і люди, які займаються редагуванням генів, можуть з нетерпінням чекати більш детального вивчення, коли з’являться нові дослідження. Можливо, у майбутньому ми навіть знайдемо нові способи боротьби з такими хворобами, як рак, за допомогою CRISPR.