Неділя, 19 Травня

Вчені відкрили новий вид жаб на півдні Австралії. Про це повідомляє науковий журнал Zootaxa.

Група дослідників із кількох австралійських університетів вивчала популяцію бурих літорій (Litoria ewingii) — деревних жаб чи квакш, поширених Півдні країни. У процесі пошуків вони зрозуміли, що всі ці жаби видають однаковий характерний свистячий звук, але відрізняються забарвленням. Через ці відмінності біологи запідозрили, що ці істоти відносяться до різних, як вони висловилися, «загадкових видів», які помилково класифікуються як один вид.

Вчені зібрали ДНК різних особин, одна з яких виявилася вагітною, аудіозаписи їх свисту та інші дані. Після ретельного аналізу з’ясувалося, що жаби з острова Кенгуру мають яскраво виражені відмінності. Їхні ДНК відрізняються від родичів на шість відсотків, вони мають характерне сріблясте забарвлення, коричневу смугу на спині і середній для квакш розмір — 4,3 сантиметра в довжину. У них присадкуваті тіла та золоті очі, а довгі та стрункі задні кінцівки відливають мідно-рожевим.

Новий вид отримав назву Litoria sibilus. Друге слово перекладається з латини як «свист» або «шипіння» і описує звук, який видають квакші. Litoria sibilus мешкають виключно на острові Кенгуру.

Острів Кенгуру – третій за величиною острів Австралії. Вважається за окремий регіон. Фауна острова дуже багата і різноманітна, тому що більше половини його території ніколи не обробляла людина.