Вівторок, 30 Квітня

Коли вчені вперше виявили астероїд 99942 Апофіс у 2004 році, вони також виявили, що він мав три відсотки ймовірності зіткнення із Землею у 2029 році. Маючи майже 1100 футів у ширину (340 метрів), він спричинив би справжню катастрофу, якби він зіткнувся з нашою планетою. Однак вчені виключили таку можливість, заявивши, що він «просто пропустить» нашу планету, коли пройде повз неї в 2029 році.

Але можливість такого близького прольоту астероїда Апофіс надзвичайно захоплююча. Очікується, що астероїд наблизиться до 20 000 миль від поверхні нашої планети – приблизно на одну десяту відстані від Землі до Місяця. Це означає, що він наблизиться до орбіти, за якою слідують багато супутників.

Звичайно, почути, що астероїд Апофіс пролітає близько, а потім почути, що «близькість» становить 20 000 миль, може здатися надто драматичним. Проте близькість – дуже відносне поняття, коли йдеться про космос. Хоча 20 000 миль може здатися не близькими до нашої планети, технічно це вважається космічним заднім двором Землі, і тому так багато вчених так хвилювалися навіть щодо тривідсоткової ймовірності зіткнення.

Крім того, оскільки астероїд Апофіс збирається пролетіти так близько до Землі, це дасть нам хороший шанс на власні очі вивчити один із цих астероїдів-вбивць планет, про які так хвилюють астрономи. Саме через такі астероїди NASA працює над такими програмами захисту від астероїдів, як DART, яку воно протестувало минулого року.

Для порівняння: вчені вважають загрозою для нашої планети будь-які астероїди, що знаходяться в радіусі 4,6 мільйона миль від Землі і мають діаметр щонайменше 460 футів (140 метрів). Таким чином, шириною 340 метрів астероїд Апофіс може завдати значної шкоди, якщо вдариться по нашій планеті. На щастя, це не те, про що ми повинні хвилюватися.

Але, якщо ви любите космос, ви можете налаштуватися перевірити астероїд, коли він пролітає надто близько до нашої планети. Залежно від вашого місцезнаходження та погоди, коли вона пройде, ви можете побачити сяйво астероїда Апофіс зі свого двору, навіть не потребуючи телескопа.

Дуже рідко астероїди такої величини наближаються до Землі так близько. Нещодавно ще одна вражаюча небесна скеля, широко відома як зелена комета, пролетіла близько нашої планети, і очікується, що вона повернеться ще принаймні ще 50 000 років.