Субота, 21 Вересня

Дослідження, опубліковане в Communications Biology у серпні, розглядало кров, взяту у 14 астронавтів у програмі космічного корабля NASA. Дослідники помітили кілька мутацій ДНК у кровотворних стовбурових клітинах порівняно з кров’ю, взятою раніше, що може викликати занепокоєння.

Мутації, кажуть дослідники, викликають занепокоєння, але все ще нижче загального порогу занепокоєння. Тим не менш, дослідники прийшли до висновку, що астронавти повинні проходити періодичний скринінг крові для відстеження будь-яких можливих мутацій. Більше всього, відкриття цих мутацій ДНК у астронавтів показує, що космічний політ має більше непередбачених наслідків, ніж ми думали раніше.

Це також не перший раз, коли безпека космічних польотів ставиться під сумнів. Раніше висловлювалися побоювання, що космічні польоти, подібні до тих, що використовуються в програмі космічних кораблів НАСА, можуть поставити астронавтів під загрозу смерті від раку. Дослідження 2019 року показало, що це не так, хоча занепокоєння щодо ризику для здоров’я космічних польотів продовжує виникати.

Оскільки плани щодо далекого космосу та комерційних космічних польотів реалізуються, вчені більш уважно розглядають ці ризики для здоров’я. І мутації ДНК, виявлені в астронавтів, дуже інтригують і тривожать. Дослідники досліджували кров, взяту у астронавтів майже 20 років тому. Ці астронавти літали в місіях між 1998 і 2001 роками.

Потім вони порівняли зразки з поточним спектром крові астронавта та почали знаходити мутації в ДНК. Загалом вони виявили 34 несинонімічні мутації в 17 генах CH-driver. Вони кажуть, що наявність цих маленьких клонів у крові вимагає подальшої перевірки та дослідження.

Виявлення цих мутацій ДНК у крові астронавта викликає занепокоєння, так. Але ми не знаємо справжньої причини цих мутацій. Чи це був сам космічний політ, чи могли астронавти зазнали впливу чогось, що вже не обов’язково викликає занепокоєння? Все це потрібно буде виявити, щоб належним чином визначити ризик цих мутацій більш поширеним способом.

Якщо ми зможемо з’ясувати, що спричиняє мутації, можливо, ми зможемо якось з цим боротися. Є й інші проблеми, які ми також маємо розглянути щодо здоров’я космічних польотів, як-от вплив відсутності гравітації на структуру людських кісток.