Субота, 4 Травня

Міжнародна група вчених виявила, що стародавні міста майя та навколишнє середовище були забруднені небезпечними рівнями ртуті. Про це повідомляється у статті, опублікованій у журналі Frontiers in Environmental Science.

Дослідники проаналізували дані про концентрації ртуті у ґрунті та відкладення на археологічних розкопках у древніх містах майя. Показники коливалися від 0,016 частини на мільйон в Актункані до рекордних 17,16 частин на мільйон у Тікалі. Поріг токсичного ефекту ртуті у відкладеннях визначається як одна частина на мільйон.

Джерелами забруднення могли стати запечатані судини, наповнені рідкою ртуттю, які були знайдені в кількох поселеннях майя, наприклад, у Квірікуа в Гватемалі, Ель-Параїсо в Гондурасі та в колишньому багатонаціональному мегаполісі Теотіукан у Центральній Мексиці. В інших місцях археологи знаходили предмети, пофарбовані фарбами, що містять ртуть, в основному виготовленими з мінеральної кіноварі.

Стародавні майя часто використовували для прикраси кіновар і фарби і порошки, що містять ртуть. Потім ця ртуть могла вилуговуватися з внутрішніх дворів, підлог, стін та кераміки і згодом поширюватися у ґрунт та воду.