Вівторок, 7 Травня

Астрономи виявили рідкість серед зірок. Відповідно до нового дослідження, опублікованого в Astronomy and Astrophysics, екзопланета, відома лише як Wolf 1069 b, може бути планетою, придатною для життя. Ще більш захоплюючим є те, що ця екзопланета знаходиться лише на відстані 31 світлового року від Землі.

Знайти придатну для життя планету було метою багатьох астрономів протягом багатьох років, і хоча вчені впевнені, що десь там існує інопланетне життя, ми ще не знайшли планету, яка могла б підтримувати навіть найменші типи форм життя. Ось чому відкриття ймовірно придатної для життя планети є таким захоплюючим.

За словами астрономів, які стоять за цим останнім дослідженням, Wolf 1069 b обертається навколо зірки червоного карлика. Планета також потенційно скеляста, що робить її схожою на Землю. Потенційно придатна для життя планета становить 1,26 маси Землі та приблизно 1,08 розміру.

Невелика екзопланета, що обертається навколо червоної карликової зірки, може бути придатною для життя, кажуть астрономи. Джерело зображення: NOIRLab/NSF/AURA/J. да Сілва/Космічний двигун/М. Замані

Єдине, що справді викликає занепокоєння щодо планети, це те, що вона обертається навколо своєї зірки за 15,6 днів і знаходиться на відстані, еквівалентній приблизно одній 15-й відстані між Землею та нашим Сонцем. Як зазначає Space.com, це відстань, схожа на відстань Меркурія від Сонця.

На Меркурії температура може досягати 800 градусів за Фаренгейтом. Але Wolf 1069 b не постраждала б від цих температур, оскільки вона знаходиться в зоні проживання своєї зірки. Це означає, що, теоретично, рідка вода повинна мати можливість вижити на потенційно придатній для життя планеті. Однак це не гарантія.

Це не перший раз, коли вчені виявляють багатообіцяючу планету в глибинах космосу. Раніше вважалося, що планета, розташована на відстані понад 100 світлових років від нас, здатна підтримувати життя. На жаль, довести, що планета придатна для життя без жодних сумнівів, дещо складніше, ніж просто спостерігати за самою планетою.

Тим не менш, це дослідження разом з іншими спостереженнями Wolf 1069 b може дати нам гарне уявлення про те, чого очікувати, коли більш просунуті телескопи подивляться на екзопланету. І, якщо нічого іншого, перспектива знайти придатну для життя планету серед мільйонів людей є захоплюючою для багатьох.