П’ятниця, 20 Вересня

Уран завжди був інтригуючою планетою для вивчення астрономів. Вперше виявлений у 1781 році, Уран швидко став відомим своїм дивним і надзвичайно «нерівним» нахилом. Сьома за рахунком від Сонця планета завжди здавалося, що вона рухається у своєму ритмі, і, хоча вона може мати певну схожість з іншими крижаними гігантами в нашій Сонячній системі, нахил Урана завжди спантеличував вчених.

Однак тепер група дослідників, можливо, виявила, чому Уран має такий незвичайний нахил. Нептун і Уран часто називають планетними «близнюками» частково через їх блакитний колір і схожість. Звичайно, вісь Нептуна не так перекошена, як Уран, і це є однією з причин того, що вчені намагалися визначити, що спричинило дивний нахил Урана.

Згідно з новим дослідженням в галузі астрономії та астрофізики, це може бути пов’язано з давно втраченим супутником. Дослідження, яке ще має бути рецензовано, доступне на arXiv , сервері препринтів. Дослідники, які брали участь у дослідженні, кажуть, що супутник, який мігрував від Урана, міг спричинити його падіння на бік, спричинивши нахил, який ми знаємо сьогодні.

Порівняння газових планет Уран і Нептун на зоряному фоні. Джерело зображення: Tristan3D / Adobe

Вони кажуть, що це міркування правдоподібне з кількох причин і не єдина модель, яку придумали астрономи. Інші кажуть, що Уран міг бути спустошений чимось давно, що спричинило його унікальний нахил. Ще більше людей вважають, що причиною похилого нахилу могла бути група менших об’єктів.

Але ці гіпотези важко довести, особливо якщо поглянути на схожість між Ураном і Нептуном. Як «близнюки», багато хто вважає, що вони народилися разом. Це означає, що подібні удари також зробили б Нептун сприйнятливим до подібних змін, якби він зазнав удару. Ось чому багато хто вважає, що система гігантських кілець або втрачений супутник є основною причиною унікального нахилу Урана.

Цей можливий рух Місяця також підтверджується новими дослідженнями про те, що нахил Юпітера повільно збільшується, коли його супутники мігрують від нього. Крім того, нахил Сатурна також може бути пов’язаний з міграцією його найбільшого супутника Титана. Це також не є незвичайною обставиною. Навіть наш Місяць повільно віддаляється від Землі. Але докази того, що це є причиною нахилу Урана, ще належить знайти.